22 december 2015

En vegansk hudvårdsshop!

Jag blev så himla glad härom dagen, när jag hittade en i princip helt vegansk hudvårdsshop. EcoNatur heter den, och den säljer tre hudvårdsmärken (och lite annat som jag inte skriver om här):
  • i + m Naturkosmetik
  • Zoya Goes Pretty
  • PuroBIO Cosmetics.
i + m Naturkosmetik
Ett tyskt hudvårdsmärke som sedan starten 1978 alltid varit veganskt och aldrig testat på djur. Har ett stort sortiment hud- och hårvård, som är certifierat av BDIH, som är den tyska certifieringen för naturliga hudvårdsprodukter. Använder ofta ekologiska- och Fair Trade-ingredienser.


Zoya Goes Pretty
100% veganska och 100% ekologiska produkter som aldrig har testats på djur. ZGP tillverkar sheasmörsblandningar i två storlekar att använda som ren hudvård. Partnern har använt en av deras burkar i höst och verkligen gillat innehållet, som doftar choklad tack vare kakaosmöret.


PuroBIO Cosmetics
Det här märket är nytt för mig. Ekologisk, (nästan helt) vegansk make-up från Italien till mycket bra priser. Testar inte på djur. Det finns dock några undantag i deras sminkserie som inte är vegansk. Dessa är som följer:

+ Eye/Lip Pencil Red 09
 + Eye/Lip Pencil Brick 10
+ Eye/Lip Pencil Magenta 20
+ King-size Eye/Lip Pencil Red 16
+ King-size Eye/Lip Pencil Magenta 21
+ King-size Lipstick Pencil Marsala 25
+ King-size Lipstick Pencil Red Purple 26
+ DUO Lip Pencil Coral Pink/Cherry Red 01


Hoppas att ni ska hitta nåt ni gillar! Jag är nyfiken på att testa framför allt make-upen men också något från i+m lär slinka ner i nån shopping bag framöver...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar